• PL
  • RU

Opowieści wędkarskie

Chubby Darter

Trzeciego lutego wyruszyliśmy na Jezioro Manitoba. Przejechaliśmy ponad 10mil skuterami śnieżnymi by osiagnąć nasz cel – nasze przenośne chatki wędkarskie na 14sto stopowej skutej lodem wodzie. Okolica

Otwarcie sezonu – CORRIB

Udało nam się w  końcu wypłynąć na Corrib. Sezon wprawdzie zaczął się 15 lutego ale nie było sensu pływać bo woda miała 4stopnie - nic się nie działo. Nadszedł

Holenderski Okoń

Gdy dowiedziałem się, że mam okazję powędkować 2 dni w Holandii na przełomie października i listopada od razu pomyślałem, że to doskonały moment na przetestowanie Sweeperów Salmo,

Dedykowane Salmo Giant Chubby

Giant Chubby był bezwzględnym faworytem moich połowów w ostatnim sezonie. Pozwala on na szybkie osiąganie dużych odległości i głębokości. Dzięki tym atutom bez straty czasu można dynamicznie

El Dorado – wymarzone złoto Amazonii

Czuliśmy się jak królowie dżungli odkrywając nasze El Dorado. Niczym kolumbijscy odkrywcy nie wiedzący co spotka ich następnego dnia. Podniecenie, zmęczenie i pragnienie osiągnięcia celu budziły nas

Wielki Muskie na Skinnera 20cm

Było to w sobotę, dzień spotkania ludzi z Muskie Club. Wybór padł na jezioro St Clair. Ranek był dość chłodny. Zaczęliśmy obławiać płycizny przynętami typu: bucktails, spinnerbaits i topwater. Niestety

Szczupak na Slidera

Po przyjeździe, jezioro przywitało nas deszczem co skutecznie ostudziło nasz wcześniejsze zapłaty aby ruszyć od razu nad wodę. Wieczór jak to zwykle bywa przeznaczyliśmy na wędkarskie przygotowania

Dick van Hattem w Szwecji

Ostatnio bylem w Szwecji. Tym razem zdecydowanie za wczesnie ze wzgledu na wciaz zalegajacy lód na jeziorach. Aczkolwiek po dwóch dniach silnego wiatru znikl z powierzchni wody.

Executor i bolenie

Odkąd dostaliśmy do testów nowe Executor’y Salmo w wielkościach 9 i 12 cm, zastanawialiśmy się jak można je wykorzystać, poza oczywiście łowieniem szczupaków. Postanowiliśmy zaryzykować i sprawdzić

Fanatic

uż wieczorem niebo powoli zaciągało się ciemnymi chmurami. Nad ranem lunęło jak z cebra. Ochłodziło się znacznie. A jeszcze wczoraj było tak ciepło, że chodziłem w samej

Czy wielkie szczupaki biora tylko na gumy?

Swojego największego szczupaka złowiłem we wrześniu 2001 roku w jeziorze Wetter w Szwecji. Mierzył 123 cm i wziął na łamany wobbler Whitefish 13DR. W trzcinach na głębokości

Szczęśliwa czternastka

Nie jestem w stanie powiedzieć, ile różnych crankbaitów używałem w życiu do połowu szczupaków ponieważ było ich po prostu zbyt wiele. Po doświadczeniach z obrotówkami i wahadłówkami

Nic nie pobije Fatso!

Drodzy czytelnicy, Na początku chciałbym się przedstawić. Nazywam się Michiel Wateler, pochodzę z Holandii i mam 19 lat. Zacząłem wędkować jak miałem 16 lat i mogę powiedzieć,

Dwie niewiarygodne ryby na mojego nowego tonącego Salmo Warrior Crank

Wędkarstwo jest moją pasja od wielu lat. Początki sięgają czasów gdy byłem małym chłopcem i łowiłem płotki. Niedługo potem pojawiła się ochota na łowienie szczupaków. Wtedy mój

Test nowego SALMO PERCH 14SDR

Test nowego SALMO PERCH 14SDR (Real Roach) na J. Śniardwy zakończony sukcesem. Wyprawa zaczęła się jeszcze w firmie Salmo, kiedy spotkałem się z moim przyjacielem Tadziem Müllerem

Połowy sumów na przynęty Salmo

Obecnie na rynku możemy znaleźć sporo niezłych przynęt wędkarskich. Kilka z nich jest bajecznie wspaniałych na suma. Już dawno temu słyszałem, że niektóre przynęty Salmo są bardzo

Jack powraca !

Często się zastanawiam dlaczego jerki zwane gliderami są tak popularne wśród wędkarzy, podczas gdy pullbaity bywają ignorowane? Ja używam pullbaitów przez cały rok i wciąż łowię na

Łososie z Chile

Latem 2004 roku wybrałam się nad rzekę Puelo, położoną na południu Chile w rejonie 10. Nigdy wcześniej nie byłam w tej części kraju. Gdy wraz z moim

Sum na Horneta  13.08.2005

Sum na Horneta 13.08.2005

13-tego wstajemy dość wcześnie. Mamy do pokonania ok. 60 km do łowiska z czego na część to pseudo-autostrada – tzw. płytówka, a cześć to dość dobra, aczkolwiek

Marauder Fish

Przesyłam zdjęcia moich trzech największych ryb złowionych w 2005 roku. Wszystkie zostały złowione na Maas Maraudera! Pierwszy muskie miał 49 cali długości, kolejny 50,5 cala, i w