• PL

• Gadu-Gadu
  • Blogger
  • MySpace

W sobotę 14 Listopada wybraliśmy się z kolegą na wędkowanie w zbiorniku zaporowym Ricobayo. Na miejscu byliśmy około godziny 11.00. Załadowaliśmy cały sprzęt do łodzi i rozpoczęliśmy trolling w poszukiwaniu szczupaków. Zaczęliśmy od piaszczystych rejonów o głębokości 4-7 m. Niestety kompletnie bez brania. Zdecydowaliśmy więc przenieść się na głębsze miejsca – między 7 a 10 metrów. Niestety ryby wciąż lekceważyły nasze przynęty. W tym momencie postanowiłem dać szansę przynęcie Salmo Perch 12SDR w kolorze Real Roach. Nigdy wcześniej na nią nie łowiłem. Rezultaty przeszły moje najśmielsze oczekiwania! Agresywne brania powtarzały się jedno za drugim. Na początku były to brzany o masie 2 – 3 kg. Nigdy nie spodziewałbym się brań brzan na tak dużą przynętę. W połowie dnia zmieniliśmy rejon połowu ale ja oczywiście łowiłem dalej Percha, który się tak dobrze sprawdził. Zgodnie z przewidywaniami okazał się on bardzo skuteczny na szczupaki ale nie tylko. Złowiłem też pięknego bassa o masie 2,8 kg co jest doskonałym rezultatem jak na ten zbiornik i w ogóle na Hiszpanię. Oprócz bassa złowiłem w sumie pięć szczupaków, z których największe ważyły 9,5 i 8,5 kg! Dwa kolejne miały po 7 kg a ostatni 5,5 kg. Wszystkie ryby wzięły na Salmo Perch 12SDR w kolorze RR! Przynęta ta okazała się więc nieprawdopodobnie skuteczna a ten dzień był bez wątpienia najlepszym dniem wędkowania w moim życiu – szczególnie jeśli chodzi o rozmiar złowionych ryb.

Po godzinie 16.00 brania się skończyły ale po złowieniu tylu okazów nie zmartwiliśmy się i udaliśmy się do portu aby zakończyć tą cudowną przygodę.